Dag 15: Fažana

2 oktober 2016 - Fazana, Kroatië

Vakantie 2016 (1085)Het is al half negen als Nico uit zijn bed komt. Judith is er al een tijdje uit, maar heeft hem lekker laten liggen. Als hij uit het raam kijkt, begrijpt hij gelijk waarom. Het ziet er erg troosteloos uit buiten, volop regen en de lucht is helemaal grauw en zit dicht van het slechte weer. De temperatuur is goed, 17 graden. Het ontbijt, Nico blijft zich er maar over verbazen, staat al weer klaar. Wederom perfect geregeld door Judith. Na het ontbijt gaan we douchen en een plan voor vandaag maken.

Vakantie 2016 (1086)Het zal niet veel worden, we blijven lekker binnen. Kunnen we de was doen, er staan hier beneden in de basement 3 wasmachines en 1 wasdroger die we kunnen gebruiken, dan is dat maar alvast gedaan. Ook gaan we vast beginnen met het maken van een online fotoboek. De weersverwachtingen voor vandaag zijn: in de loop van de middag droog. Daar moeten we dan maar op wachten.  Als het pas laat in de middag droog is, gaan we niet meer weg vandaag. Dat heeft overigens ook zo z’n voordelen, er is weinig te schrijven op ons reisblog en er zullen ook niet veel foto’s en filmpjes gemaakt worden. We gaan er maar het beste van maken.

Vakantie 2016 (1087)Bij het eerste kopje koffie bespreken we of we morgen nog naar Zagreb gaan. Daar is het weer nog slechter dan hier en dan is er ook niets aan om in de stad te gaan lopen, al of niet met een parapluutje op. De weersverwachting voor Fažana is een stuk gunstiger, dus besluiten we om maar hier te blijven. Het wordt morgen al weer wat beter en dinsdag schijnt de zon weer volop. Laten we maar hopen dat de voorspellingen hier beter zijn dan in Nederland. We moeten nog wel even checken of er ruimte is om in hetzelfde appartement te blijven en deze niet te gek veel duurder wordt. Na overleg met de receptioniste kunnen we voor € 44,- per nacht nog 2 nachten bijboeken. Dat valt dus behoorlijk mee en dit betekent tevens dat het ons gelukt is om de hele vakantie in uitstekende appartementen te verblijven, waarvan de prijs onder de € 50,- per nacht is geweest. Dat is toch niet duur! Nadat we bevestigd hebben dat we hier blijven krijgen we van de receptioniste een koffiezetapparaat mee voor in het appartement, dat ontbrak namelijk en is toch wel makkelijk.

Vakantie 2016 (1091)Regelmatig kijken we naar buiten en het lijkt of dat het wat lichter wordt. Of is de wens de vader van de gedachten? Het laatste blijkt waar te zijn want het blijft maar regenen en regenen. De laatste was zit er inmiddels is en we zijn al aardig gevorderd met het fotoalbum. Het is inmiddels half twee en het lijkt een beetje droog te worden. Laten we van deze gelegenheid gebruik maken en naar de supermarkt gaan, zegt Judith. We moeten toch ook wat eten. Tussen de druppels door rijden we met de auto, lopen is in dit weer echt geen optie, naar de plaatselijke supermarkt en doen onze inkopen. Terug in het appartement maakt Judith de lunch en genieten we toch van deze zeer ontspannen en rustige dag.

Vakantie 2016 (1095)Het fotoalbum vordert uitstekend en de was is klaar. Ook is het inmiddels droog, het is bijna zes uur. We gaan ons opmaken voor de avondmaaltijd, die we even verderop willen gaan gebruiken. Het is een mooie zaak, ziet er wat duurder uit, maar is erg netjes. En, het is maar een paar kilometer van ons appartement vandaan. We eten er heerlijk, Judith heeft biefstuk met champignons en Nico neemt voor de verandering maar weer eens een mixed grill. Een karaf wijn, een cola en een mixed salade maken het diner weer helemaal compleet. En dat allemaal voor 265 Kuna (omgerekend € 30,-). Na afloop krijgen we ook nog een drankje van de zaak, een Borovnicek. Één of andere likeurtje die speciaal voor hun in Oostenrijk wordt gebrouwen. Heerlijk vind Judith het en ze heeft, zoals gewoonlijk, geluk want ze krijgt het glaasje van Nico ook. Smullen hoor!

Als we weer in ons appartement zijn gaan we maar een film kijken en de dagelijkse dingetjes doen. Dan is alles weer bijgewerkt. Vanavond wil Nico nog wel even naar Studio Sport Eredivisie kijken, om te zien wat zijn cluppie Feyenoord vandaag tegen Willem II heeft gedaan. Van de week jammer genoeg verloren in de Europa league, maar in de Nederlandse competitie nog steeds ongeslagen.

Sutra je vrijeme kad je lijepo vrijeme bolje, laku noć
Morgen wordt het weer als het goed is weer beter, welterusten

1. De oude buur:
    3 oktober 2016
    Zo zo buurtjes, lekker aan de drank en goed eten zo te zien, geniet er maar van wij zijn weer thuis in het Hollandse.

gr
    Arie en Familie